اولین دریافت‌کننده کلیه خوک در جهان، بعد از دو ماه درگذشت ویدئو | سقوط در سیاه‌چاله چگونه خواهد بود؟ قوی‌ترین طوفان خورشیدی دو دهه اخیر در در برخی کشورها باعث شفق قطبی شد طوفان خورشیدی بر ماهواره‌های استارلینک تأثیر گذاشته است بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ۲۰۲۴ + مشخصات کنسول دستی ROG Ally X ایسوس کی معرفی خواهد شد؟ آیا OpenAI موتور جستجویش را در رویداد ChatGPT معرفی می‌کند؟ معرفی بازی معمایی Tiny Room Stories + لینک دانلود اندروید و IOS نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ با معرفی برگزیدگان پایان یافت اقدام نوآورانه استارتاپ مشهدی برای کمک به ناشنوایان در دریافت گواهی‌نامه رانندگی آلیس در ماتریکس | هوش مصنوعی چه نسبتی با ما و کسب‌وکار‌های ایرانی دارد؟ ویدئو | تصویر روز ناسا؛ گردش یک سیاهچاله چگونه است؟ سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور در مشهد به کار خود پایان داد ثبت نام تسهیلات اقتصاد دیجیتال آغاز شد زمان رونمایی از نینتندو سوییچ ۲ رسما اعلام شد جزئیاتی جدید از پردازنده گرافیکی پلی استیشن ۵ پرو پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی شارژدهی گلکسی S۲۵ ده درصد بهتر می‌شود انتقال داده‌های دستگاه اندروید قبلی به دستگاه‌ اندرویدی جدید سریع‌تر می‌شود افشای مشخصات اولیهٔ Xiaomi 15 Pro
سرخط خبرها

ویدئو | لحظه برخورد صاعقه به سکوی پرتاب موشک فالکون هوی اسپیس ایکس

  • کد خبر: ۱۶۲۰۴۶
  • ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
ویدئو | لحظه برخورد صاعقه به سکوی پرتاب موشک فالکون هوی اسپیس ایکس
ویدئو‌ها و تصاویر خیره‌کننده‌ای در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده‌اند که لحظه برخورد صاعقه با سکوی پرتاب را ثبت کرده‌اند. موشک «فالکون هوی» (Falcon Heavy) شرکت «اسپیس‌ایکس» (SpaceX) در انتظار پرتاب روز ۲۷ آوریل است.

به گزارش شهرآرانیوز - فیلمی که در توییتر منتشر شده است، لحظه برخورد صاعقه را با سکوی پرتاب موشک «فالکون هوی» شرکت «اسپیس‌ایکس» نشان می‌دهد.

«مرکز فضایی کندی» (KSC) ناسا در فلوریدا، شرایط هوایی ناملایمی را تجربه کرد و در معرض هشدار‌های رعد و برق و گردباد قرار گرفت که باعث شد تلاش برای پرتاب فالکون هوی متوقف شود. زمان پرتاب به روز ۳۰ آوریل موکول شد.

دوربین‌های واقع در اطراف سکوی پرتاب، مناظری را از برخورد صاعقه به دکل حفاظتی بالای برج ثابت مستقر در «سکوی پرتاب ۳۹ای» (LC-۳۹ A) ثبت کردند. دکل به گونه‌ای طراحی شده است که بار الکتریکی را از موشک روی سکوی پرتاب دور کند و آن را به طور ایمن به زمین هدایت کند.

روز بعد، پس از کاهش طوفانی که به تگرگ، گردباد و رعد و برق منجر شد، اسپیس‌ایکس در یک توییت نوشت که گروه‌های مهندسی، بازرسی‌های بیشتری را روی فالکون هوی، محموله‌ها و تجهیزات پشتیبانی زمینی انجام دادند. به نظر می‌رسد این بررسی‌ها نشان می‌دهند که دکل حفاظتی در برابر صاعقه طبق برنامه عمل کرده است و از موشک و محموله آن در برابر آسیب محافظت می‌کند.

وب‌سایت «Spaceflight Now» در توییتر خود، یک ویدیوی باورنکردنی را از حمله صاعقه به سکوی پرتاب منتشر کرد که قدرت ترسناک طبیعت را در حالی نشان داد که رعد و برق، آسمان طوفانی فلوریدا را روشن می‌کرد.

این پرتاب که قرار بود یک ماهواره «ویاست-۳ امریکاس» (ViaSat-۳ Americas) را به مدار زمین بفرستد، برای پرتاب در روز ۲۸ آوریل برنامه‌ریزی شد، اما دوباره به تعویق افتاد. فالکون هوی سرانجام روز ۳۰ آوریل ساعت ۸:۲۶ شب به وقت منطقه زمانی شرقی، همراه با ماهواره ۶۴۰۰ کیلوگرمی پرواز کرد.

این ششمین پرواز موشک فالکون هوی اسپیس‌ایکس به شمار می‌رود که از سه واحد مرحله اول موشک فالکون۹ تشکیل شده است. این پرواز ویژه، یک ماهواره ارتباطی به نام «آرکتوروس» (Arcturus) را نیز حمل می‌کرد که محصول شرکت «آسترانیس اسپیس تکنولوژیز» (Astranis Space Technologies) مستقر در سان‌فرانسیسکو است و همچنین، یک کیوب‌ست اینترنت اشیا به نام «جی‌اس-۱» (GS-۱) که توسط شرکت «گراویتی اسپیس» (Gravity Space) مستقر در واشنگتن مدیریت می‌شود.

منبع:  ایسنا به نقل از اسپیس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->